        Sent: Tuesday, April 18, 2017 8:28 AM
        Subject: [pouchel] Demoichelle Questions?

        Hello All,

        Please forgive my English but I keep finding my way back to the Demoichelle design and have a few questions. I am 220lbs (100Kilo) and 6'3" tall (1.91 Meter) and curious if I will fit and be under gross.  Also for my area flying under 2 stroke engine is not an option.  Has anyone tried a 4 stroke 2 cylinder Briggs on the Demoichelle?  Direct drive or geared?  Are there any other 4 stroke options? 2CV/Visa conversion?

        I will be visiting family in Samatan France from 06/15 to 07/05 and if there are any flying or under construction examples nearby I would love to see one.  Perhaps there are some near Toulouse?

        Best regards,

        Marc Webster
        Cloudbase Engineering LLC
        www.cloudbaseengineering.com (custom gopro mounts for aircraft)

        Garanti sans virus. www.avast.com
      • Lionel Palant
        Message 3 de 3 , 18 avr. 00:08
          Oups voici la traduction :
          Bonjour à tous,

          Excuzez moi pour l'anglais, mais je m'attache à comprendre les concepts de la Demoichelle et je me pose des questions. Je fais 220 livres (100 kg) et mesure 6 pieds 3 pouces (1.91 m) et je voudrais savoir si c'est possible et que cela ne dépasse pas. Et dans ma région il n'est pas possible de voler en deux temps. Quelqun a-t il essayé le bicylindre 4 temps Brigs sur une Demoichelle ? En direct ou avec réducteur ? Connaissez vous d'autres options en 4 temps ? En  conversion de 2CV/Visa ?

          Je serai en Fance en visite familiale à Samatan du 15 Juin au 5 juillet et s'il y a des exemples volants ou en construction dans les environs, j'adorerai en voir. Peut-être du côté de Toulouse ?

          Cordialement

          Traduit de Marc Webster
          Cloudbase Engineering LLC
          www.cloudbaseengineering.com (fixations sur mesure de Gopro pour l'aviation)